Задати Питання

Базисні потреби і вбираюча свідомість дитини

В будь-якої людської істоти є базисні потреби. Саме їх реалізація дозволяє людині вижити і стати особистістю. І навпаки - якщо будь-які з них не можуть бути задоволені, людина або гине фізично, або деградує як особистість, перестає бути людиною в повному розумінні цього слова.


Цих потреб всього 5:

  • В їжі, теплі, сні (фізіологічні потреби);
  • В безпеці;
  • У прийнятті та приналежності;
  • В повазі;
  • В самореалізації.

В Монтессорі-групі вся система навчання побудована таким чином, що у дитини з'являється можливість задовольняти всі ці потреби в потрібній їй мірі. Наприклад, що стосується фізіологічних потреб, вони задовольняються тим, що дитина вчиться самостійно доглядати за собою. Тобто, це сходити в туалет, налити води, самостійно роздягнутися і одягнутися, прибирати за собою, мити і т.д. Всім цим цілям служить зона практичного життя.

Потреба в безпеці

Якщо до 1,5 років, поки дитина перебуває в стадії духовного ембріона, безпекою для неї є мама поруч, трохи пізніше - це стабільність в просторі, то після 2,5 років, безпека - це, як це не дивно, потреба в дотриманні порядку. Для дитини певний порядок дій і знаходження предметів в навколишньому світі - це, перш за все, передбачуваність цього самого світу, він стає для них таким чином більш зрозумілим. Так ось, саме для цих цілей, в групі матеріали Монтессорі завжди знаходяться на одному і тому ж місці, і діти можуть їх знайти в будь-який момент. Що стосується безумовного прийняття, педагог любить і приймає дитину такою, якою вона є, і не оцінює її. Потреба в повазі забезпечується за рахунок різновікових груп, коли більш старші діти допомагають молодшим. Взагалі давно помічено, що діти набагато краще вчаться від інших дітей, реалізують себе в процесі діяльності, і часто їх діяльність є конструктивною, а не продуктивною. Їм не потрібно, як дорослим, досягати якоїсь мети, їм просто приємно щось робити. І це теж необхідно враховувати.

Вбираюча свідомість

Вбираюча свідомість - це особливий, притаманний тільки дітям до 6 років механізм пізнання навколишнього світу. Дитина вбирає все навколишнє, як губка, без оцінки і не витрачаючи на це зусиль. Завдяки цьому їй вдається за короткий термін побудувати свою картину світу, отримавши при цьому такий обсяг знань, на освоєння якого у дорослого пішло б багато років.

Відомі Монтессорі-випускники: