Задати Питання

Чим звичайний дитячий садок відрізняється від Монтессорі?

Що це за світ?

З виду звичайний дитячий садок, але для дітей за цими стінами криється цілий всесвіт, який можна досліджувати, бути справжнісінькими першовідкривачами.

У ньому можна стільки всього досліджувати, пересипати-перелити, намалювати або розфарбувати. Можна навіть приготувати смачний пиріг, попрати, як мама, милуючись райдужними мильними бульбашками, або постукати молотком, як тато. Словом, цілий світ можна покласти на долоньку і,як слід, його розглянути.

Монтессорі-програма заснована на самокерованій пізнавальній діяльності без конкуренції, що допомагає дитині отримати необхідні наукові і соціальні знання, виробити свій стиль і вміння дивитися на будь-які труднощі з оптимізмом.

Навчаючись з ранніх років приймати рішення, діти, виховані за системою М. Монтессорі, здатні керувати своїм часом і успішно працювати разом. Вони з легкістю обмінюються ідеями і обговорюють роботу. Ця комунікабельність з позитивним настроєм закладає основу гармонії з навколишнім світом.


Батьки, знайдіть різницю:

Монтессорі-система Традиційна система освіти
Практикує цілісний підхід до дитини, беручи до уваги його когнітивний, психологічний, соціальний і духовний розвиток. Оцінює знання дитини, рівень її навичок, підганяючи їх під загальні освітні стандарти.
Дитина - активний учасник процесу навчання, їй дозволено пересуватися і досліджувати класну кімнату, вдаючись до допомоги педагога, як інструктора. Дитина більш пасивний учасник процесу навчання - педагог відіграє домінуючу роль у класній діяльності.
Ретельно підготовлене середовище навчання і розроблені методи заохочують самодисципліну і внутрішню мотивацію. Педагог примусово нав'язує дитині дисципліну, таким чином, мотивація надходить ззовні.
Навчання (індивідуальне або групове) адаптується під рівень розвитку кожної дитини. Навчання підганяється під загальноосвітні стандарти.
Милосердя, ввічливість, вирішення конфліктів - невід'ємні частини порядку і дисципліни в щоденному процесі навчання. Вирішенню конфліктів діти зазвичай навчаються поза класної діяльності.
Оцінює старанність і здобутий досвід; не встановлює тимчасові рамки на виконання того чи іншого завдання. Оцінює результат виконаного завдання; час строго регламентовано.
Швидкість виконання того чи іншого завдання визначається внутрішніми потребами дитини. Швидкість виконання завдання визначається загальноосвітньою програмою, середньою швидкістю в групі, педагогом.
Помилки сприймаються як частина навчального процесу. Недоліки сприймаються як помилки.
Прагнення до навчання стимулюється повторенням вже виконаних дій і внутрішнім відчуттям успіху. Прагнення до навчання стимулюється оцінками, заохоченнями, конкуренцією.
Турбота про себе і про навколишнє середовище розглядається як невід'ємна частина цілісного процесу навчання. Просторове розуміння поняття «турбота про себе і навколишнє середовище».
Дитина сама вибирає, де їй займатися, і чи хоче вона займатися сама чи з іншими дітьми, що об'єднує, особливо, дітей старшого віку. Дітям виділяється окреме робоче місце (розмови між однолітками позбавляють впевненості в собі).
Різні дисципліни в процесі викладання інтегруються одна в одну. Дисципліни, згідно з програмою, викладаються окремо.
Дитина вчиться ділитися лідерством (рівноправна взаємодія заохочується). Ієрархія серед однокласників більш помітна.
Прогрес констатується в різних форматах: творах, усних доповідях, портфоліо робіт учня. Прогрес констатується в оцінках, творах.
Прагнення до навчання, співробітництво і взаємодопомога заохочуються. Більшу частину процесу навчання бере на себе педагог (співпраця - альтернативна педагогічна стратегія).
Дитині дозволено вибирати заняття згідно з її інтересами і можливостями. Загальноосвітня програма розрахована на дітей, що розвиваються за загальними стандартами.
Завдання - стимулювати бажання вчитися (любов до навчання). Завдання - освоїти загальноосвітню програму.

Ніяка спільнота людей не може обходитися без правил. Вони приймаються і в Монтессорі-групі. Їх небагато, вони чіткі і часто приймаються спільно з дітьми. Наприклад, такі:

  • «Ми один одному не заважаємо, якщо просять - допомагаємо»
  • «В нашому класі всім відомо - все що взяв, кладемо на місце»
  • «Коли одна людина говорить, інші слухають»
  • «Ми один одного поважаємо і один одному не заважаємо».

Діти, які відвідують Монтессорі-групи, здатні самостійно приймати рішення, робити вибір і організувати свій час. Дитина набуває навиків концентрації на роботі, і таких якостей як самоконтроль і прагнення до навчання і пізнання. Дітям, які відвідують Монтессорі-групи легко адаптуватися в колективі, так як вони вміють домовлятися, обмінюватися ідеями та обговорювати свою роботу з іншими.

Відомі Монтессорі-випускники: